سودای سیمرغ|«قصیده گاو سفید» یک چنگ اندازی ناموفق به انبوه سوژه های نخ نما شدهبهتاش صناعی ها کارگردان فیلم قصیده گاو سفید سعی کرده است در این فیلم با بهره گیری از عنصر صدا، مفاهیم مورد نظر را به بیننده القا کند. - گروه هنر و رسانه- مریم اویسی؛ در دومین سانس اولین روز از اکران فیلم های سینمایی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، قصیده گاو سفید به کارگردانی بهتاش صناعی ها برای اهالی رسانه به نمایش درآمد. فیلمی که از همان ابتدا با استفاده از افکت های صوتی بدون کلام، نشان داد که کارگردان برخلاف سه کام حبس سامان سالور، بیشتر از نمادهای تصویری به بیان پیام از طریق صوت علاقه دارد. داستان فیلم درباره زنی است که حدود یک سال قبل همسرش اعدام شده است و حالا پس از یک سال با خبری که به وی می رسد متوجه می شود که همسرش به دلیل اشتباه قاضی (علیرضا ثانی فر)، مجرم شناخته و اعدام شده است. قاضی که از قضا با زن و فرزند مجرم ، هیچ گاه مواجه نشده است در صدد جبران است. یک روز از زندگی این زن با بازی مریم مقدم، با نمایش مکان هایی که هر روز به آنها مراجعه می کند و افکت صوتی منحصر به آن، در معرض دید تماشاگر قرار می گیرد. صدای خط تولید کارخانه، سر و صدای خیابان و رسیدن به مدرسه ای ساکت که دخترش در آن تحصیل می کند، صدای قطارهای مترو و سرانجام رسیدن به خانه ای که هواپیما از فراز آن می گذرد، صدای موسیقی های قدیمی، جر و بحث زن و مردی که بصور برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |